Coraz
większa część polskiego społeczeństwa korzysta z udogodnień Internetu. Płacimy
rachunki, robimy zakupy, wyszukujemy informacji o produktach i usługach online.
Doskonale wiedzą o tym przedsiębiorcy zarówno tych niewielkich, jak i dużych
firm, dlatego żeby być widocznymi w cyberprzestrzeni korzystają z
dobrodziejstw, które pomagają im w sprzedaży swojej oferty.
Ogromną
rolę w podjęciu decyzji zakupowej odgrywa pierwsze wrażenie potencjalnego
klienta zaraz po wejściu na stronę internetową danej firmy. Strona internetowa
musi natychmiast przywoływać pozytywne emocje. Użytkownik decyduje czy zostaje
na stronie czy też ją opuszcza w trakcie 10 sekund. Firma ma zatem niewiele
czasu na zaciekawienie Internauty.
Aby zatrzymać potencjalnego klienta na stronie musimy pamiętać o kilku podstawowych kwestiach. Po pierwsze, czytający skupia się tylko i wyłącznie na słowach kluczowych. Po drugie, nie przepełniajmy strony niepotrzebnymi opisami, musi być przejrzyście i czytelnie tak jak jest to w przypadku trójmiejskiego dewelopera Invest Komfort - http://investkomfort.pl/ . Na stronie nie ma mowy o zbędnym tekście, nieostrych i rozmytych grafikach czy złej jakości zdjęciach. Typografia jest spójna. Wszystko jest „dopięte na ostatni guzik”.
Gdzie
możemy spotkać potencjalną grupę odbiorców naszych produktów bądź usług?
Oczywiście w social media! Mamy do wyboru wiele kanałów. Nieustającym „królem”
jest tu Facebook (możemy założyć fanpag`a bądź konto na Instagramie), dalej
plasuje się YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=GtGnn4Gnras, https://www.youtube.com/watch?v=CfVRIpgX73k), Google+ i Twitter.
Kolejnym
elementem, który pomaga przedsiębiorcy w dotarciu do konsumentów jest e-mail
marketing, czyli forma marketingu bezpośredniego, która wykorzystuje pocztę
internetową. Każdego dnia nasza wirtualna skrzynka pocztowa jest zalewana
różnego rodzaju reklamami. W jaki sposób przedsiębiorca może skutecznie trafić
do odbiorców? W e-mailu ważne są intrygujące tematy wiadomości, takie które
zainteresują Internautę. Jeśli jeden temat nie odniósł spektakularnego efektu, firmy
powinny spróbować z innym - nieustannie optymalizować swój mailing. Ważna jest
także właściwa segmentacja odbiorców oraz dni (i godziny), w których wysyłamy
mailing.
Prawda
jest także, że jeśli nie ma nas (jako przedsiębiorców) w Internecie, to znaczy,
że nasza marka w ogóle nie istnieje w świadomości Internautów, dlatego też
korzystają oni z usług konkurencji. A to może odbić się w ich portfelach. Czy
zainspirowaliśmy Cię Drogi Przedsiębiorco do stworzenia strategii
marketingowej?