Fundament to ustalenie grupy docelowej „M”

Zanim rozpoczniemy kampanię reklamową danej inwestycji powinniśmy dokonać jednej podstawowej rzeczy - określić grupę docelową, czyli osoby potencjalnie zainteresowanej produktem – w tym przypadku mieszkaniem. W dzisiejszym poście podpowiemy, jak zdefiniować grupę docelową. 

Na wstępie musimy dokładnie poznać swój produkt i odnaleźć odpowiedź na pytanie: „kto może być zainteresowany kupnem naszego mieszkania?”. Przykładowo, jeśli jest to mieszkanie w centrum miasta, w okolicach ulic, które tętnią życiem (np. budynek mieszkalny Sea Towers w Gdyni, inwestora Invest Komfort) wiadomym jest, że największe zainteresowanie będzie wśród młodych osób (często singli – osób tworzących jednoosobowe gospodarstwa domowe), które prowadzą rozrywkowe życie. Zawęźmy maksymalnie swoją grupę docelowo, pomoże nam to w skupieniu się na dokładnych potrzebach potencjalnego nabywcy.

Jedni jako grupę docelową wybierają klientów bardziej zamożnych, inni mniej. Są inwestycje adresowane w dużej mierze do rodzin z dziećmi, gdzie na przykład tworząc bezpieczne place zabaw deweloperzy postawili na ich komfort. Bywają również takie, które budowane są z myślą o singlach, seniorach, czy osobach niepełnosprawnych. Wszystko zależy od standardu wykończenia danej inwestycji, lokalizacji i infrastruktury osiedla.

Tradycyjnym sposobem na ustalenie grupy docelowej jest wyłonienie osób, które spełniają określone kryteria społeczno – demograficzne np. wiek, wykształcenie, czy dochód. Biorąc pod uwagę wyżej wymienione czynniki (np. lokalizację) zastanówmy się, która z tych grup mogłaby być najbardziej zainteresowana inwestycją i dlaczego. 

Plan marketingowy składa się z zestawu konkretnych działań. Promowanie inwestycji (szczególnie w Internecie) nie jest proste, jeśli nie wiemy do kogo kierujemy swoje nieruchomości. Ustalenie grupy docelowej jest jednym z istotnych elementów całości, który pomoże nam dotrzeć do klientów, zaciekawić ich propozycją mieszkaniową, a następnie przekonać, że jest to dla nich najbardziej słuszne rozwiązanie.