Sprzedający
oddziałują na kupujących najróżniejszymi sposobami zmysłowymi. Celem każdego z
nich jest wywarcie pozytywnych emocji i dobrego samopoczucia klienta. Dziś
przedstawimy Państwu niezwykłe ważny element, który wspomaga nowoczesne
strategie marketingu zmysłowego - AUDIOMARKETING.
Znajdujemy
się w miejscu sprzedaży, w którym słychać szybką i dynamiczną muzykę.
Wsłuchując się w nią zaczynamy poruszać się w tym samym rytmie. Szybko
odnajdujemy interesującą nas rzecz. Jeszcze szybciej finalizujemy dany zakup.
Przechodzimy do kolejnego sklepu. Tam z kolei włączoną jest spokojna i
wyciszająca muzyka, która powoduje, iż w sklepie spędzamy nieco więcej czasu
niż w poprzednim, co więcej, nasze zakupy niejednokrotnie są dużo większe.
Między innymi w taki sposób działa audiomarketing - jeden z czynników
marketingu, dzięki któremu sprzedający buduje swoją markę za pomocą dźwięku.
Jak
się okazuje, zapamiętujemy mieszkania, w których brzmiała przyjemna dla ucha
muzyka. Częstokroć muzyka sprawia, że wady i niedociągnięcia w „M” są
niedostrzegalne przez potencjalnych przyszłych właścicieli. Muzyka łagodzi
również nieprzyjemne i niezręczne momenty podczas rozmowy o danym mieszkaniu.
Jednym słowem, jest dobra na wszystko.
Jaką
muzykę włączyć tuż przed wizytacją zainteresowanego mieszkaniem? Wszystko
zależy od charakteru i wystroju wnętrza. – Kupiłam
mieszkanie, które było zaaranżowane w stylowy, a zarazem klasyczny sposób.
Pamiętam, że oglądając na dniach otwartych cztery kąty, w tle było słuchać
spokojną muzykę, która skłaniała do relaksu i wyciszenia – mówi Pani
Jolanta, mieszkanka osiedla Wzgórze
Focha w Gdańsku, dewelopera Invest
Komfort. Czy to było powodem zakupu
właśnie tego „M”? W głównej mierze zauroczyła mnie okolica, funkcjonalny rozkład
mieszkania i jakość jego wykonania, jednak muzyka z pewnością spowodowała, iż
mieszkanie bardzo przyjemnie mi się kojarzyło przez resztę dnia – dodaje
kobieta.
Rynek
nieruchomości jest na tyle nasycony, że tradycyjne formy marketingu mogą nie
wystarczyć. Jeśli zależy nam na szybkiej finalizacji sprzedaży naszych czterech
kątów, spróbujmy użyć tych nietypowych form, których głównym zadaniem jest
wywołanie pozytywnych odczuć, a audiomarketing jest drugim, zaraz po zapachu
czynnikiem, który wpływa na odbiór danego mieszkania.