Zakup mieszkania z perspektywy kobiety

Wielokrotnie pisaliśmy o tym, że podczas zakupu wymarzonego mieszkania każdy z nas zwraca uwagę na inne sprawy. Co innego jest ważne dla kobiet, co innego dla mężczyzn. I choć mogłoby się wydawać, że decyzja nabycia „gniazdka” należy do obu partnerów, to kobiety determinują ostateczną decyzję, w nich tkwi największa siła. Wiedzą o tym deweloperzy kierując swoje kampanie marketingowe właśnie do płci pięknej.

Kobiety zwracają uwagę na detale, na większości płaszczyznach życia, również wtedy gdy w grę wchodzi zakup mieszkania czy domu. To właśnie one najczęściej dokonują rozeznania w ofertach mieszkaniowych, wyłuskują te najbardziej atrakcyjne i umawiają na spotkania. Przed samą wizytacją w przykładowym lokalu kobiety szczegółowo wertują internet w poszukiwaniu informacji zarówno o deweloperze, jak i samej inwestycji. Porównują, analizują, rozmyślają – raczej nie działają pod wpływem chwili. Spacerując po oglądanym mieszkaniu często doskonale wiedzą co gdzie postawią i jak zaaranżują wnętrze. Dla nich najbardziej liczy się to, aby mieszkanie było funkcjonalne, aby miało niskie koszty utrzymania i było zlokalizowane w odpowiednim dla nich miejscu.

O tym, że to właśnie kobiety są najbardziej zainteresowane przekonali się przedstawiciele trójmiejskiej firmy Invest Komfort na kolejnej edycji targów mieszkaniowych odbywających się w sopockiej Ergo Arenie 22 i 23 października. Na spotkaniu kobiety były bardzo aktywne, zadawały precyzyjne i dokładne pytania, na które oczekiwały wyczerpujących odpowiedzi.

Nie od dziś wiadomo, że mężczyźni są głowami rodziny, natomiast kobiety to szyje, które kręcą tymi głowami. Są szefami i organizatorkami życia domowego. Płeć piękna jest motorem napędzającym zakup mieszkania, mogą to potwierdzić nie tylko statystyki rynkowe, ale również sami deweloperzy.