Konkurencyjny rynek mieszkań? Musisz się wyróżnić!

W serwisach ogłoszeniowych znajdują się często tysiące ofert sprzedaży nieruchomości. W ciągu miesiąca jedynie niewielka tego część trafia w ręce poszukujących mieszkania. Oznacza to, iż telefon ogromnej części sprzedających nadal milczy. Nie ma zainteresowania ofertą, brakuje chętnych na obejrzenie nieruchomości, a obniżanie ceny mieszkania nie przynosi żadnych efektów. 

Bez wątpienia rynek nieruchomości jest niesamowicie konkurencyjny. Zdecydowanie więcej jest nieruchomości, aniżeli osób, które szukają swoich czterech kątów. Dochodzą do tego trudności w otrzymaniu kredytów hipotecznych. Dlatego w takiej sytuacji, my jako sprzedający mieszkanie, powinniśmy zabrać się za profesjonalne przygotowanie do sprzedaży. 

Na samym początku warto jest ustalić komu adresujemy swoje mieszkanie. Czy nowym właścicielem mieszkania ma być osoba samotna, wielodzietna rodzina, młode bezdzietne małżeństwo, czy może starsze małżeństwo?  Po odpowiedzi na to pytanie będziemy wiedzieć, jakie wybrać narzędzia reklamy, które pomogą nam w szybkiej i skutecznej sprzedaży. 

Następnie powinniśmy zastanowić się, jakie są nieprzeciętne cechy i walory naszego mieszkania. Co może sprawić, że nasza nieruchomość wyróżni się na tle innych? Może to być doskonale rozwinięta infrastruktura osiedla, wyjątkowo funkcjonalny rozkład mieszkania albo przepiękny widok z okna, którym przykładowo mogą pochwalić się właściciele mieszkań zlokalizowanych w gdyńskim Sea Towers, inwestora Invest Komfort. Lokatorzy tego budynku, każdego dnia mogą napajać się cudownym widokiem na Zatokę Gdańską, Półwesep Helski, Sopot, Gdańsk, a także wzgórza morenowe. 

Po ustaleniu odpowiedniej ceny, przechodzimy do przygotowania oferty do sprzedaży. Na początek zadbajmy o mieszkanie, aby jak najlepiej prezentowało się na zdjęciach. Dalej wykonajmy samodzielnie bądź z pomocą fotografa profesjonalną sesję zdjęciową nieruchomości. Wreszcie zdjęcia te w towarzystwie opisu mieszkania dodajmy na najbardziej popularne portale ogłoszeniowe. Jeśli naszą grupą docelową ma być przykładowo, starsze małżeństwo, pomyślmy o umieszczeniu ogłoszenia nie tylko w Internecie, ale także w prasie, na słupach, czy tablicach ogłoszeniowych. 

Zanim rozpoczniemy proces sprzedaży naszego mieszkania, warto zaczerpnąć wiedzy swojej rodziny czy znajomych – osób, które sprzedaż mieszkania mają zakończoną sukcesem. Osoby te z pewnością udzielą nam kilku rad, które przyczynią się do szybkiej sprzedaży zakończonej satysfakcją i atrakcyjną sumą na koncie.