Muzyka dobra na wszystko, także sprzedaż „M”

Sprzedający oddziałują na kupujących najróżniejszymi sposobami zmysłowymi. Celem każdego z nich jest wywarcie pozytywnych emocji i dobrego samopoczucia klienta. Dziś przedstawimy Państwu niezwykłe ważny element, który wspomaga nowoczesne strategie marketingu zmysłowego - AUDIOMARKETING. 

Znajdujemy się w miejscu sprzedaży, w którym słychać szybką i dynamiczną muzykę. Wsłuchując się w nią zaczynamy poruszać się w tym samym rytmie. Szybko odnajdujemy interesującą nas rzecz. Jeszcze szybciej finalizujemy dany zakup. Przechodzimy do kolejnego sklepu. Tam z kolei włączoną jest spokojna i wyciszająca muzyka, która powoduje, iż w sklepie spędzamy nieco więcej czasu niż w poprzednim, co więcej, nasze zakupy niejednokrotnie są dużo większe. Między innymi w taki sposób działa audiomarketing - jeden z czynników marketingu, dzięki któremu sprzedający buduje swoją markę za pomocą dźwięku.

Jak się okazuje, zapamiętujemy mieszkania, w których brzmiała przyjemna dla ucha muzyka. Częstokroć muzyka sprawia, że wady i niedociągnięcia w „M” są niedostrzegalne przez potencjalnych przyszłych właścicieli. Muzyka łagodzi również nieprzyjemne i niezręczne momenty podczas rozmowy o danym mieszkaniu. Jednym słowem, jest dobra na wszystko. 

Jaką muzykę włączyć tuż przed wizytacją zainteresowanego mieszkaniem? Wszystko zależy od charakteru i wystroju wnętrza. – Kupiłam mieszkanie, które było zaaranżowane w stylowy, a zarazem klasyczny sposób. Pamiętam, że oglądając na dniach otwartych cztery kąty, w tle było słuchać spokojną muzykę, która skłaniała do relaksu i wyciszenia – mówi Pani Jolanta, mieszkanka osiedla Wzgórze Focha w Gdańsku, dewelopera Invest Komfort. Czy to było powodem zakupu właśnie tego „M”? W głównej mierze zauroczyła mnie okolica, funkcjonalny rozkład mieszkania i jakość jego wykonania, jednak muzyka z pewnością spowodowała, iż mieszkanie bardzo przyjemnie mi się kojarzyło przez resztę dnia – dodaje kobieta. 

Rynek nieruchomości jest na tyle nasycony, że tradycyjne formy marketingu mogą nie wystarczyć. Jeśli zależy nam na szybkiej finalizacji sprzedaży naszych czterech kątów, spróbujmy użyć tych nietypowych form, których głównym zadaniem jest wywołanie pozytywnych odczuć, a audiomarketing jest drugim, zaraz po zapachu czynnikiem, który wpływa na odbiór danego mieszkania.