Dobrze wyceń, a szybciej sprzedasz

Potrzebujesz natychmiast gotówki? Pragniesz szybko sprzedać swoją nieruchomość? Pomóc może Ci w tym tylko jedno: właściwa wycena Twojego mieszkania. Bez niej choćbyś posiadał najlepszy opis w Internecie i dysponował najlepszym zdjęciami – rezultat będzie żaden. W dzisiejszym poście przedstawimy kilka elementów, na które należy zwrócić uwagę przy wycenie czterech kątów. 

Nie pierwszy raz na tym blogu piszemy o tym i pewnie nie ostatni - najważniejsza zarówno przy wycenie, jak i poszukiwaniu mieszkania jest jego lokalizacja. To położenie stanowi o tym, czy ktoś zainteresuje się danym „M”, zechce je obejrzeć i wreszcie kupić. Położenie dotyczy nie tylko danej dzielnicy czy ulicy, na której znajduje się mieszkanie, ale również położenia względem stron świata, a także widoku jakie ono oferuje. Wiadomym jest, że atrakcyjniejsze będzie mieszkanie, przykładowo pochodzące z osiedla Jaśkowa Dolina w Gdańsku, dewelopera Invest Komfort, z którego przez okno widać przepiękny park, aniżeli mieszkanie, znajdujące się tuż obok ruchliwej ulicy. 

Innym elementem, który powinniśmy wziąć pod uwagę jest fakt, gdzie dane mieszkanie zostało ulokowane. Czy jest to kamienica, kameralny blok o niskiej zabudowie, a może 25-letni budynek z wielkiej płyty. Każdy z nich rządzi się swoimi prawami. Niezależnie do tego, że budynki znajdują się na tej samej dzielnicy - ich ceny będą różne. 

Dużo mniejsze znaczenie odegra wykończenie mieszkania. Ogólny wygląd mieszkania może odegrać kluczowe znaczenie przy tak zwanym „pierwszym wrażeniu”. Nawet, jeśli dane mieszkanie przypadnie do gustu oglądającemu, powinien on dobrze się mu przypatrzeć. Mieszkanie może być solidnie wyremontowane (nie każdemu musi podobać się taka, a nie inna stylistyka) bądź przygotowane jedynie do sprzedaży - wówczas nakłady finansowe mogły być naprawdę niewielkie. 

Zanim wystawisz swoje mieszkanie na sprzedaż, zainteresuj się danym rynkiem nieruchomości. Poznaj specyfikę poszczególnych lokalizacji, typów budownictwa i cen remontów - to pozwoli Ci na zaoszczędzenie czasu. Oferta nie będzie „wisiała” w nieskończoność, a Ty nie będziesz czekał, aż w końcu zadzwoni telefon od potencjalnego kupca.