Przedsiębiorco! Musisz być widoczny w sieci

Coraz większa część polskiego społeczeństwa korzysta z udogodnień Internetu. Płacimy rachunki, robimy zakupy, wyszukujemy informacji o produktach i usługach online. Doskonale wiedzą o tym przedsiębiorcy zarówno tych niewielkich, jak i dużych firm, dlatego żeby być widocznymi w cyberprzestrzeni korzystają z dobrodziejstw, które pomagają im w sprzedaży swojej oferty. 

Ogromną rolę w podjęciu decyzji zakupowej odgrywa pierwsze wrażenie potencjalnego klienta zaraz po wejściu na stronę internetową danej firmy. Strona internetowa musi natychmiast przywoływać pozytywne emocje. Użytkownik decyduje czy zostaje na stronie czy też ją opuszcza w trakcie 10 sekund. Firma ma zatem niewiele czasu na zaciekawienie Internauty. 

Aby zatrzymać potencjalnego klienta na stronie musimy pamiętać o kilku podstawowych kwestiach. Po pierwsze, czytający skupia się tylko i wyłącznie na słowach kluczowych. Po drugie, nie przepełniajmy strony niepotrzebnymi opisami, musi być przejrzyście i czytelnie tak jak jest to w przypadku trójmiejskiego dewelopera Invest Komfort - http://investkomfort.pl/ . Na stronie nie ma mowy o zbędnym  tekście, nieostrych i rozmytych grafikach czy złej jakości zdjęciach. Typografia jest spójna. Wszystko jest „dopięte na ostatni guzik”. 

Gdzie możemy spotkać potencjalną grupę odbiorców naszych produktów bądź usług? Oczywiście w social media! Mamy do wyboru wiele kanałów. Nieustającym „królem” jest tu Facebook (możemy założyć fanpag`a bądź konto na Instagramie), dalej plasuje się YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=GtGnn4Gnras, https://www.youtube.com/watch?v=CfVRIpgX73k), Google+ i Twitter. 

Kolejnym elementem, który pomaga przedsiębiorcy w dotarciu do konsumentów jest e-mail marketing, czyli forma marketingu bezpośredniego, która wykorzystuje pocztę internetową. Każdego dnia nasza wirtualna skrzynka pocztowa jest zalewana różnego rodzaju reklamami. W jaki sposób przedsiębiorca może skutecznie trafić do odbiorców? W e-mailu ważne są intrygujące tematy wiadomości, takie które zainteresują Internautę. Jeśli jeden temat nie odniósł spektakularnego efektu, firmy powinny spróbować z innym - nieustannie optymalizować swój mailing. Ważna jest także właściwa segmentacja odbiorców oraz dni (i godziny), w których wysyłamy mailing. 

Prawda jest także, że jeśli nie ma nas (jako przedsiębiorców) w Internecie, to znaczy, że nasza marka w ogóle nie istnieje w świadomości Internautów, dlatego też korzystają oni z usług konkurencji. A to może odbić się w ich portfelach. Czy zainspirowaliśmy Cię Drogi Przedsiębiorco do stworzenia strategii marketingowej?