Post adresowany jest do
wszystkich tych, którzy sprzedają bądź zamierzają sprzedać mieszkanie własnościowe. Krótka informacja
dotycząca dokumentów, które należy zgromadzić przed podpisaniem umowy z kupującym.
Przeczytajcie, zapamiętajcie i udostępniajcie dalej post Biznes Komfort!
Sąd Rejonowy to pierwsze miejsce,
do którego powinniśmy udać się w celu odebrania odpisu z księgi wieczystej. Aby
załatwienie sprawy poszło dużo sprawniej, dobrze jest najpierw zamówić dokument
drogą elektroniczną, wchodząc na stronę www.ekw.ms.gov.pl.
Dodatkowo, potrzebujemy również wypis z aktu notarialnego umowy sprzedaży,
darowizny bądź prawomocne postanowienie sądu o otrzymaniu spadku. Jednym słowem,
musimy potwierdzić, że jesteśmy właścicielem mieszkania. Nie zapomnijmy również
o dokumencie potwierdzającym niezaleganie z opłatami oraz zaświadczeniu, które
zagwarantuje kupującemu, że w mieszkaniu nie ma „dzikiego” lokatora.
Dokładność i skrupulatność
pozwoli nam uniknąć niepotrzebnych poprawek i wydłużania okresu sprzedaży
mieszkania. Zanim przejdziemy do jednej z ostatnich faz transakcji sprzedaży –
przygotowaniu umowy – sprawdźmy, czy każdy dokument się zgadza, bądźmy uważni
na każdym kroku.