Sprzedajesz mieszkanie? Zbierz te papiery!

Post adresowany jest do wszystkich tych, którzy sprzedają bądź zamierzają sprzedać  mieszkanie własnościowe. Krótka informacja dotycząca dokumentów, które należy zgromadzić przed podpisaniem umowy z kupującym. Przeczytajcie, zapamiętajcie i udostępniajcie dalej post Biznes Komfort! 

Sąd Rejonowy to pierwsze miejsce, do którego powinniśmy udać się w celu odebrania odpisu z księgi wieczystej. Aby załatwienie sprawy poszło dużo sprawniej, dobrze jest najpierw zamówić dokument drogą elektroniczną, wchodząc na stronę www.ekw.ms.gov.pl. Dodatkowo, potrzebujemy również wypis z aktu notarialnego umowy sprzedaży, darowizny bądź prawomocne postanowienie sądu o otrzymaniu spadku. Jednym słowem, musimy potwierdzić, że jesteśmy właścicielem mieszkania. Nie zapomnijmy również o dokumencie potwierdzającym niezaleganie z opłatami oraz zaświadczeniu, które zagwarantuje kupującemu, że w mieszkaniu nie ma „dzikiego” lokatora. 

Dokładność i skrupulatność pozwoli nam uniknąć niepotrzebnych poprawek i wydłużania okresu sprzedaży mieszkania. Zanim przejdziemy do jednej z ostatnich faz transakcji sprzedaży – przygotowaniu umowy – sprawdźmy, czy każdy dokument się zgadza, bądźmy uważni na każdym kroku.